The start of June through my phone

 
Nu är vi snart i mitten av juni och jag känner mig helt förvirrad. Det är ju redan SOMMAR (vi snabbspolade visst förbi våren i år) och det händer så mycket härligt precis hela tiden. Och, hörrni, hur fantastiskt har det inte varit med det varma vädret?! Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir lika fint resten av sommaren också- särskilt i slutet av juli och början av augusti, när de flesta (inklusive mig själv), har semester. Fast några regniga dagar här och där gör verkligen ingenting. Tycker det är så tråkigt när alla blommor och växter vissnar och dör av torkan. För att inte tala om risken för skogsbränder och vattenbrist på vissa orter. 🌱
 
Men! Nog om vädret och tillbaka till starten av den allra första officiella sommarmånaden, juni. Tänkte nämligen vi skulle kika på hur den har sett ut genom min mobil. Så, without further ado:
 
Månaden inleddes med att Drake och Rogue fyllde år. Självklart firades detta med godsaker och ett gäng presenter. Dagen till ära fick de ha på sig födelsedagsrosetter. Hehe.
 
 
Vi blev även bortbjudna till fina CrossFit-kompisar på bad och grillning. Vi körde "strömmen" för första gången och det var nära att hela poolen kolapsade av trycket. Haha! Jag hade ingen aning om var strömmen var innan, men det är alltså när man är ett gäng som springer snabbt runt, runt i poolen och därmed skapar en "ström". Och jäklar vilket drag det blev i den där strömmen alltså. Nästan så det skapades ett hål i mitten. Så kan det gå när man släpper lös ett gäng CrossFitters i en pool. 🤷🏻‍♀️
 
Och som en liten parantes- hur härligt är det inte att cykla?! Särskilt på sommaren, när vinden är sådär mjuk och varm? Underbart! 
 
 
Jag var och fixade frippan. Blev supernöjd med resultatet. 
 
 
Självklart så blev det en hel del middagar hos pappa. Det gäller ju att passa på, för pappas mat är alltid bäst. 
 
Fyndade ett par guldkorn på loppis. Det blev den här vackra broderade kudden, som kommer passa ypperligt på soffan eller kanske i den nya utemöbeln i rotting (loppad från pappas garage), och en gammal leksakshäst. Kanske en lite udda grej för mig att köpa, eftersom jag inte har barn, men jag älskar hästar och tyckar att sådana här gamla hästar blir en unik detalj i inredningen.
 
 
En kväll blev det långpromenad i Stensjö by, som är en gammal Småländsk by i äkta Bullerby-stil, strax utanför Oskarshamn. Här finns ett otroligt vackert landskap och promenadstigar, som sträcker sig genom skog och hagar där det strövar kor och får. Vi mötte fårflocken i en av hagarna och den här 👆 gulliga kom fram och sa hej. Resten var, precis som får brukar vara, ganska skeptiska till oss. 
 
 
På självaste Nationaldagen testade jag swim-run för första gången. Det var hur kul som helst! Svårt, men superroligt. Jag är hyfsat bra på bröstsim, men suger på att crawla. Har inte riktigt fått in det där med andningen. Det blir att jag kör typ fyra simtag och sen tappar jag rytmen och måste stanna upp för att andas och bli av med vatten i näsan. Men, det är helt klart något som jag vill bli bemästra och ska öva på framöver.
 
 
Vi fick inte riktigt nog av träning på morgonen, så på eftermiddagen körde vi ett team-pass i boxen också. Vi teamade ihop oss i lag om tre och tre, och körde ett par event tillsammans. Träningen blir så mycket roligare ihop med detta gäng! 
 
 
Hemma i innergården i Helsingborg så blommade rosorna precis utanför mitt fönster. De doftade gudomligt och det är så mysigt när vinden tar med sig rosdoften in i lägenheten. Hittade även min midsommarklänning. Lite som en sommaräng, eller hur? 🌸
 
 
Det har börjat hända spännande grejer, men precis vad det är kräver sitt helt egna inlägg. Kan dock avslöja att det är ett ganska stort projekt, där vi får hjälp av b.la pappa och min farbror, Thomas. In action här ovan. ☺️
 
 
Vakthundarna tar alltid sitt jobb på största allvar..
 
 
Här har vi rottingsoffan, som jag fyndade i pappas garage. Nu ska jag bara hitta dynor som passar också. Tips mottages varmt! Rogge är ju dock inte så knusslig. Hann knappt lägga ut de här provosoriska dynorna förrän hon lagt sig tillrätta. Drottningen av mys! 
 
 
Och då så har vi tagit oss fram till i söndags, då vi spenderade dagen ute på Vinö. 
 
 
Det blev en helt fantastisk söndag, fylld med allt det som jag gillar allra bäst. Nämligen träning, SUP, grilllning, slapp på bryggan och en massa bad för hundarna. Allt med det bästa av sällskap såklart. 😌
 
 
Det var min första halva av juni, det. Kunde inte ha önskat mig en bättre start på sommaren! 
 
⚓️
activelifestyle - crossfit - crossfitoskarshamn - oskarshamn - skärgården - vinö